Real Food

Here is a study that shows no correlation between taking vitamin supplements and a lower of cancer and cardiovascular disease.

a bunch of pills

Indeed, some studies suggest that taking supplements increase the risk of certain cancers. A vitamin E study was stopped in its tracks when researchers suspected that people taking Vitamin E supplements were at greater risk of contracting lung cancer.

On the other hand, countless studies show that diets high in fruits and vegetables and high quality protein like fish are associated with reduced rates of cancer and cardiovascular disease.

Moral: Eat real food.

Multivitamin Use and Risk of Cancer and Cardiovascular Disease in the Women's Health Initiative Cohorts

Photo by Science

Post new comment